درس گفتارهایی از فرزاد ابراهیمی 

(ستاره بینی ودایی جیوتیش)

لطفا ابتدا درباره ستاره بینی جیوتیش در منو کلاس ها  بخوانید تا با این دانش آشنا شوید.

همچنین در کانال تلگرام یا اینستاگرام همسو عضو شوید تا درس گفتارهای جدید را بخوانید. (به بخس تماس با ما رجوع فرمایید).

 

بهرام

در دانش غنی و گسترده ستاره بینی اگر سیاره حاکم بر شما بهرام (مارس) باشد، انرژی بسیار زیادی برای پیشرفت، تلاش، رقابت، پیروزی و فتح قله ها دارید. می توانید دوست بسیار خوبی برای برخی افراد باشید.

اما شما دقیقا کجا می توانید بیشترین انرژی قدرتمندتان را به کار بگیرید تا هم موفق شوید و هم احساس کنید که خودتان هستید؟ در این صورت دقت به زایچه نجومی تان می تواند این راز را برای تان آشکار کند.

خیلی اوقات ما انسان ها انرژی مان را در جایی غلط سرمایه گذاری می کنیم چرا که می خواهیم زندگی را از دیگریان کپی برداریم و در نتیجه در نهایت ناراضی خواهیم بود و درس های مان را در زندگی پاس نمی کنیم. اگر بهرام را به اشتباه به کار گیرید، فردی جنگجو می شوید که دیگران را آسیب می رساند و همیشه در حس ناخوشایندی از رقابت گرفتار خواهید شد که انسان ها را از شما دور می کند. هیجانات تان قابل کنترل نبوده و روی آسایش را نخواهید دید.

دانش عمیق ستاره بینی یک پروسه کاوش شخصیت و روان فرد است تا بتواند در ابعاد مختلف زندگی به بهترین شکل عمل کند. اگر شما ظرفیت های حقیقی خود را بشناسید فردی خوشبخت و موفق تر از قبل خواهید شد.

سیاره حاکم بر جسم و روان شما چیست؟ (سیاره حاکم بر شما ارتباطی به ماه تولدتان ندارد، بلکه روز، ساعت و دقیقه تولدتان آن را مشخص می کند).

 

ماه

در دانش غنی و گسترده ستاره بینی اگر سیاره حاکم بر شما "ماه" باشد، فردی بسیار احساسی و مهربان هستید که نمی توانید به عموم انسان ها مهر نورزید. همیشه احساس شما جلوتر از شما در حرکت خواهدد بود. شاید تحلیل و استدلال و منطق چندان برای تان دغدغه و مهم نباشد اما تجربه حال و احوال دیگران و همدلی و نوازش از خصوصیات بازتان باشد. البته موارد بسیار زیادی از شخصیت یک فرد طالع ماه را می توان بیان کرد که جزییات بسیاری از او را تعریف می کند و این امر با بررسی طالع نجومی او و قرار گیری سیارارت دیگر در طالع قابل تفسیر است.

دانش عمیق ستاره بینی می تواند چیزهایی از درون شما را به خودتان بگوید که شاید تا بحال به آن توجه نکرده اید.

این که انرژی لطیف م پر احساس ماه را در کدام ابعاد زندگی بتوانید به بهترین شکل خرج کنید رازی است که در ستاره بینی با آن آشنا می شوید. هر کسی باید انرژی اش را در مسیری طبیعی و درست حرکت دهد. اگر در مسیری غلط انرژی تان را خرج کنید فردی بسیار وابسته و آسیب پذیر احساسی خواهید شد که نمی تواند مستقلانه زندگی کند و همیشه دیگران به او زور خواهند گفت.

روش هایی مانند ریکی می تواند به شخص کمک کند تا نشانه های طبیعت را ببیند و با آن همراه شود اما دانشی همچون ستاره بینی می تواند به کند و کاو جزییات ذهن و ارتباطات اجتماعی و خانوادگی فرد بپردازد که شگفت آور است.

قطعا دانستن این دانش زندگی به ما نسلط بسیاری بر رخدادهای پیش نیامدده خواهد داد. این که چگونه مشارکت در رخدادها کنیم.

سیاره حاکم بر جسم و روان شما چیست؟(سیاره حاکم بر شما ارتباطی به ماه تولدتان ندارد، بلکه روز، ساعت و دقیقه تولدتان آن را مشخص می کند).

 

هرمز

در دانش غنی و گسترده ستاره بینی اگر سیاره حاکم بر شما "هرمز" باشد، شما فردی قانونمند و اخلاقی هستید که به دیگران یاری می رسانید و علاقه مند به متوون مقدس و عبادت هستید و البته اگر نا آگانه زندگی کنید درگیر لذت های زیاد آشامیدن و خوردن خواهید شد. جسمی پر نیرو دارید و ممکن است دچار تعصبات بیهوده نیز بشوید. از طرفی قابلیت درمانگری دارید.

مهم است که آگاه باشید این انرژی منحصر به فردتان را در چه موضوعی از زندگی تان به کار بگیرید. آیا باید آن را بیشتر در شغل سرمایه گذاری کنید یا در تحصیلات تان و یا ابعاد دیگر زندگی.

همانطور که هر انسانی سعی دارد پولش را درست سرمایه گذاری کند، همانطور باید انرژی اش را به درستی سرمایه گذاری کند. یکی باید انرژی فردی اش را در مسیر ساخت و ساز به جریان اندازد، یکی در مسیر دانش و دیگری در مسیر کارهای اجتماعی عمومی.

سرمایه گذاری غلط ما را ورشکست خواهد کرد چه برای پول و چه انرژی و احساس. هرمزی که بدرستی استفاده نشود منجر به تعصبات و لذت طلبی هایی مادی خواهد شد که زندگی را گاهی تباه می کند.

دانش ستاره بینی "جیوتیش" بهترین مشاور ما برای این سرمایه گذاری هاست. چه در امر فرزند داری وچه ورزش یا تفریحات شخصی و ...هر آن چه که برای مان ابهام دارد را می توان در این دانش غنی جستجو کرد تا سرنخ های ارزشمندی به دست آورد.

سیاره حاکم بر جسم و روان شما چیست؟(سیاره حاکم بر شما ارتباطی به ماه تولدتان ندارد، بلکه روز، ساعت و دقیقه تولدتان آن را مشخص می کند).

 

تیر
در دانش غنی و گسترده ستاره بینی اگر سیاره حاکم بر شما "تیر " است، شما فردی اهل دانش و تحقیق و محاسباتید. فردی که ارتباطات را خوب می شناسد و حتی می داند در تجارت چگونه عمل کند. تمایلات شما بیشتر به درس است تا آشپزی و ...

تیر نیروی چشمگیری به شما در موفقیت های تان می تواند بدهد به شرط آن که بدانیم چگونه از آن استفاده کنیم. بدانیم چه حمایت هایی از هستی را با خودمان داریم و کجاها دست مان خالی است. اگر انرژی تیر را به درستی به کار نگیریم شاید درگیر طمع در دانش و اطلاعات شویم و یا تعدد روابط با انسان ها ما را خسته و ضعیف کند و از این شاخه به آن شاخه بپریم.

گاهی در موضوع هایی از زندگی چنان حمایت می شوید که با کمترین تلاش به موفقیت می رسید وگاهی برعکس است. این ها رازهایی است که دانش ستاره بینی "جیوتیش" می تواند برای شما آشکار سازد.

خرمندان و روشن بینان باستان تلاش داشته اند تا از طریق چنین دانش هایی، معرفت خودشان را به ما انتقال دهند. به این هدف که انسان بتواند به بهترین نحو رشد کند و احساس خوشبختی نماید.

 

خورشید

در دانش غنی و گسترده جیوتیش اگر سیاره حاکم بر شما "خورشید" است،
شما فردی بسیار متعقل و هوشمند هستید که موقعیت ها را به درستی درک می کنید و می توانید همه چیز را مدیریت کنید. قدرت رهبری و استقلال فردی تان زبانزد دیگران خواهد بود. هر چند در شرایط بد ممکن است خشمگین باشید و خطر مشکلات قلبی و چه بسا به دیگران سخت بگیرید و بخواهید نظراتتان را تحمیل کنید. اما در شرایط خوب شما یک رییس عالی هستید و دیگران بهتر است از این توانایی برتر شما بهره مند شوند.

اما یادان باشد در زایچه نجومی فردی شماست که مشخص می شود این نیروی آتش خورشید را بهتر است در چه زمینه ای و چگونه به کار بگیرید. قطعا شما بدلیلی به این دنیا آمده اید تا درس هایی مهم را تکمیل کنید و البته روی سعادت را هم ببینید. در این صورت این که درس های اصلی ما در کجای زندگی هستند مهم است که با جیوتیش به آن واقف خواهید شد. چه بسا بسیاری از انسان ها به درس هاس کاذبی مشغول شده اند و از اصل ماجرا جا مانده اند. در این صورت شاید زندگی تان را خرج جاه طلبی و خودگرایی هایی کنید که دیگران شما را یک خودخواه و زورگو بشناسند.

در واقع دو راه اصلی وجود دارد تا خود را به مسیر طبیعی زندگی مان بازگردانیم. یکی روش های شهودی و حسی و پذیرش هست مانند ریکی، یوگا و ...، و همچنین یک نوع روش هم دانش های خودشناسی می باشد که جیوتیش یکی از بهترین و زیباترین این دانش هاست.

 

ناهید

در دانش غنی و گسترده جیوتیش اگر سیاره حاکم بر شما ناهید باشد، ذاتا هنر را می شناسید. می دانید هارمونی و توازن چیست و رنگ و فرم ها را چنان به خوبی بکار می برید که دیگران مبهوت خواهند ماند. دکوراسیون و چیدمان یا آشپزی و تزیین غذا و هر چه که هنر زیباشناسی نیاز دارد مهارت اصلی شماست. می توانید عشق و خوشبختی را به دیگران هدیه دهید. در شرایط بد ممکن است خود را بیهوده فدا کنید و یا برای ایجاد نظم و توازن زیادی به خودتان فشار آورید.

ناهید سیاره منحصر به فردی است که باید بدانیم انرژی اش را چگونه به کار گیریم. در واقع این نیروی زیبا که در شخصیت شما مستقر است باید در ابعادی از این زندگی خرج شود که نتایج مهمی برای تان داشته باشد. مهم نه از نظر شما فقط، بلکه از نظر شعور عظیم هستی.

قطعا اگر این نیرو را در جای اشتباهی خرج کنید مشکلات زیادی را تجربه خواهید کرد و دیگران شما را دچار دردسر خواهند ساخت. بنابراین عقل حکم می کند که بتوانیم با استفاده از شهودات عمیقی که با مراقبه و ریکی یاد گرفته ایم راهش را پیدا کنیم و یا از آن دقیق تر، این که از دانش آسترولوژی جیوتیش کمک بگیرید تا نقشه زندگی تان را در دستانتان داشته باشید. هر سفری در این دنیا نیاز به یک نقشه راه دارد.

اگر ندانید چه باید بکنید شاید اسیر لذت های مادی فراوان گشته و از رشد اصیل تان بر پایه عشق باز بمانید.

 

کیوان

در دانش غنی و گسترده جیوتیش اگر سیاره حاکم بر شخصیت شما "کیوان" باشد، شما فردی بسیار دقیق و جزیی نگرید. هیچ کس به اندازه شما دقت در امور و کارها ندارد. شاید جزییات را به بهترین شکل می بینید. در جای لازم احتیاط می کنید. شما می تونید فیلسوف باشید و بدانید چونه میتوان از تعلقات زندگی رها گشته و وارستگی را تجربه کرد. چه بسا شما آمادگی این را دارید که یک راهب شوید. و البته در شرایط بد می توان پیش بینی کرد که شما فردی تنها باشید که ارتباط با دیگران را به درستی نمی دانید. فردی خشک و غمگین.

در هر صورت استفاده از این دقت نظر و ثبات قدمی که می توانید داشته باشید نیاز به نگرشی درست دارد. شاید باید این نیرو را بیشتر در تحصیلات خودتان یا تربیت فرزنداتان به کار گیرید. در این صورت اگر آن را جای دیگری سرمایه گذاری کنید از هدف اصیلی که برایش به این دنیا آمده اید جا خواهید ماند و احساس رضایت و خوشبختی نخواهید کرد.

دانش آسترولوژی جیوتیش می تواند برای شما بسیار کاربرد داشته باشد و حتی تخصص شما شود. این دانش کهن و غنی چشم انداز وسیعی از زندگی و نحوه استقرار شما در زندگی را نشان می دهد که باید بتوانید به درستی از آن کمک بگیرید. وگرنه نه تنها وارستگی را تجربه نخواهید کرد بلکه بیشتر غم و رنج را تولید می کنید.

 

چرا برای من؟

یکی از ابهامات مشترک ما انسان ها این هست که فلانی چرا با من این گونه رفتار کرد.

مثلا می گوییم در حق من پدری نکرد، در حقم خواهری نکرد و ....

و معمولا این ماجرا را از چشم افراد می بینیم. اگر فردی که می گوییم با همه این گونه است که درست می گوییم اما گاهی می بینیم آن فرد فقط با من این گونه است. مثلا در یک خانواده پدر با یک دختر رابطه خوب و حمایتگری دارد و با دختر دوم این کیفیت را ندارد.

از نگاه دختر دوم این گونه به نظر می آید که پدر در حقش کوتاهی کرده است اما در دانش ستاره بینی ما با حقایقی مربوط به خودمان روبرو می شویم که به این رازها پی می بریم. معمولا در زایچه نجومی هر یک از ما دلیل این تجارب مشخص است و نباید آن را فقط بر شخص مقابل فرافکنی کنیم. قطعا زایچه نجومی دو خواهر با هم تفاوت های بسیاری دارد. هر زایچه ای ضعف و قوت هایی دارد.

دانش ستاره بینی یک نوع خودشناسی بر اساس تاثیر سیارات بر زندگی مان است که کمک می کند از انتظارات غیر واقعی رها شویم و کمتر رنج بکشیم و حتی با آگاهی و راهکارهایی بتوانیم این ضعف های زایچه را تا حدی ترمیم کنیم . هر چند که نقاط قوت را نیر به بهترین شکل می توانیم استفاده کنیم.

یادگیری جیوتیش (ستاره بینی ودایی) یک نوع خودشناسی معنوی عمیق است که از این منظر تفاوت بارزی با ستاره بینی های دیگر دارد.

 

خوشبختی شما در گرو چیست؟

در بررسی زایچه نجومی شما در ستاره بینی جیوتیش می توانید به این آگاهی عمیق برسید که خوشبختی شما در گرو چه چیزی در زندگی تان هست.

اشتباه نکنید. افراد با هم فرق دارند. همه احساس سعادت شان در گرو درآمد یا آرزوهایشان نیست، برخی در گرو فرزندشان است و برخی تحصیل و ....

چارت نجومی شبیه اثر انگشت است که در کل شبیه است اما در جزییات بسیار متفاوت.

حقیقت این است که ما در یک زمینه ای از زندگی بیش از هر حیطه دیگری خوشبختی مان را جستجو می کنیم و اتفاقا در همانجا ظرفیت دریافتش را داریم.

هر چند حس سعادت حقیقی آفریدنی است اما این ادعای بزرگان است و تا قبل آن باید اوضاع خودمان را در چارت بررسی کنیم.

برخی افراد حس خوشبختی شان بسیار در دسترس و وابسته به خودشان است.


یادگیری دانش ستاره بینی یکی از جذاب ترین آموزش هایی است که افرادی با ذهن تحلیل گر بسیار از آن لذت می برند و می تواند درک بسیار عمیق و وسیعی را در ما به جریان اندازد.

 

در این زندگی دقیقا چه کاره ایم؟

یکی از جنبه های بررسی زایچه نجومی می تواند به توانایی فرد و آگاهی به نقشش در این هستی بپردازد. در واقع تفسیر شرایط سیاراتی به نام راهو و کیتو ما را در این امر راهنمایی می کنند.

حتما برخورد داشتید که یک نوجوان برای ادامه تحصیلش در دانشگاه دقیقا می داند که چه درسی باید بخواند و یا حتی اصلا نخواند. اما برخی دقیقا نمی دانند کدام رشته وکدام راه را بروند.

حقیقت این است که برخی انسان ها خیلی خوب می دانند که کارهای اصلی شان در این زندگی چیست و باید به آن ها بپردازند. معمولا چنین اشخاصی علی رغم امکانات متنوعی که در زندگی دارند اما دقیقا می دانند کدام راه را انتخاب کنند و حرف دیگران یا امکانات و رفاه بیشتر در راه های دیگر آن ها را به اشتباه نمی اندازد. به نظر می آید اگر کسی به درستی در راه خودش باشد؛ در عموم مواقع وبه خصوص اواخرزندگی احساس بهتری از عملکردش خواهد داشت.

از طرفی برخی افراد خیلی در پیدا کردن راه خود سردرگم هستند و ممکن است به کارهایی بپردازند که خیلی به نقش اصلی شان نزدیک نیست. ظاهرا درس مهمی که باید بگیرند همان یافتن راه درست و تلاش برای آن است.

دانش نجوم می تواند وجود این سردرگمی در چارت را یا نبودنش را بررسی کند و از طرفی کمک شایانی برای پیدا کردن راه اصلی به ما کند. این که از یک مشاور کمک بگیریم عالی است اما اگر حتی در سطح مقدماتی این دانش را یاد بگیریم می توانیم درک عمیق تری از زایچه خود بدست آوریم.

 

شما فردی درون گرایید یا برون گرا:
در دانش ستاره بینی می توان به بررسی شخصیت فرد پرداخت. درون گرایی و برون گرایی در زایچه نجومی می تواند برای زایچه یک نفر خیلی واضح تاکید شده باشد.

اگر کسی اهل برنگری (مراقبه) باشد می تواند خودش را به خوبی بشناسد اما یادگیری دانش نجوم مانند یک مشاور خوب است که ما را یاری می کند تا ابعاد ظریفی از خودمان را بشناسیم.

این که فردی درون گرا باشد به این معنی نیست که در دنیا مشهور و موفق نباشد و برعکس برون گرایی ضرورتا به معنی موفقیت اجتماعی نیست. بلکه در جیوتیش این حالت به دغدغه های درونی فرد مربوط است. این که یک شخص چقدر تمایل دارد در جامعه و دنیای بیرون خودش درخشیده شود یا برایش چندان مهم نیست و دغدغه اش زندگی محدود خانوادگی و شخصی خودش است.

جیوتیش به ما یادآوری می کند که زندگی را از دیگران کپی نکنیم بلکه بر نکات منحصر به فردی که داریم بیشتر معطوف شویم. و شاید بهترین حالت این است که فردی که دانش ستاره بینی یاد می گیرد اهل مراقبه، ریکی و تمرین های عملی باشد تا به عمق این دانش بیشتر دست یابد.

هر دریایی سطحی دارد و عمقی که اگر فقط در سطح آن باشیم زیبایی های زیر آبش را نمی بینیم.

 

شهرت در ستاره بینی:

همانطور که تجربه دهه ها زندگی به ما نشان داده، برخی افراد بیش از حد عاشق شهرتند و برخی از شهرت می ترسند.

برخی به راحتی و با کمترین کارها به شهرت عالی می رسند و برخی با تلاش بسیار زیاد که شاید هم نرسند.

برخی شهرتی ماندگار و نیک دارند و برخی به نکات منفی مشهور می شوند.


دانش نجوم می تواند ظرفیت شهرت و اعتبار اجتماعی ما را بررسی کند البته نه به این معنی که همه چیز از پیش تعیین شده است. در واقع این دانش ظرفیت ها و حمایت هایی را برای ما مشخص می کند و بقیه اش به نحوه استفاده شخص ما از این امکانات ربط داشته که نتیجه را رقم میزند.

فردی را در نظر بگیرید که خانواده اش در تجارت بسیار موفق هستند و برایش سرمایه و اعتبار خوبی به جا گذاشته اند تا وارد تجارت شود. و فردی که هیچ سرمایه چشمگیری ندارد و خانواده اش هیچ امکانی در اختیارش نگذاشته اند را با او مقایسه کنید. قطعا نفر اول ظرفیت های زیادتری برای تجارت دارد اما به این معنی نیست که نفر دوم نمی تواند به هیچ وجه موفق شود و یا اولی حتما میشود. زیرا افرادی بسیاری بوده اند که از هیچ شروع کرده و از سرشناسان تجارت و درآمدزایی و اشتغال زایی شده اند.

شرایط چارت نجومی هم همین گونه است که نشان می دهد سیارات در موضوعی چقدر از شما حمایت می کنند و امکانات در اختیارتان می گذارند. یکی بیشترین امکان حمایتش را در تحصیلش دارد یکی در شغلش.

 

دوره های تلاش:

امواج سیاراتی که بر زندگی ما جاری هستند بسته به چارت نجومی مان برخی افراد را بیشتر در شهرت و اعتبار اجتماعی حمایت می کنند و برخی را کمتر. زیرا قطعا هر چارتی نقاط ضعف و قوت خودش را دارد و نباید فقط در یک موضوع مقایسه شوند.

دانستن شرایط موجود در زایچه نجومی ما می تواند کمک کند تا در دوره های زمانی خاصی بتوانیم تلاش های مان را بیشتر کنیم و در برخی دوره ها زور اضافه نزنیم. و گاهی متوجه می شویم که نباید در نزدیکی قله ناامید شویم زیرا شاید در چارت نجومی ما رسیدن به خواسته مان تلاش بیشتری می خواهد.

در واقع روش هایی در بررسی "دوره های زمانی" در دانش ستاره بینی جیوتیش وجود دارد که در ستاره بینی های دیگر وجود ندارد و به ما کمک می کند تا از نیروهای درونی مان که برای موضوعی به راه افتاده اند بیشتر آگاه شویم. توجه به این شاکله ها در درون مان می تواند کمک بسیاری در رسیدن به موفقیت های بیرونی داشته باشد.

قطعا بسیاری از افرادی که ورشکست می شوند و یا شریک شان حق شان را می خورد و ... هیچوقت فکر آن را نکرده بوده اند اما در بررسی دوره های زمانی جیوتیش می توان چنین نکاتی را درک کرد که در این دوره زمانی آیا شراکت و .. خوب است یا به ضرر شما تمام کی شود.

این یک مثال مالی بود اما می توان در هر زمینه ای از زندگی آن را مورد توجه قرار داد، ازدواج، خلاقیت، تحصیل، معنویت و ...

 

چقدر ایرادمان را می دانیم؟

بی برو برگرد در عموم مواقع هر کسی از ایرادهایش دفاع می کند و بهتر بگوییم ایرادهایش را توجیه می کند و فکر می کند که ایراد نیست بلکه قوتش هم هست.

البته گاهی در قبال دیگران که شما را مورد قضاوت و سرزنش قرار دهند این کار را می کنید اما مشکل اصلی اینجاست که ما خودمان را هم گول زده و توجیه کنیم.

البته منظور این نیست که برخی کارها اساسا غلطند و برخی درست بلکه کیفیت انجام کار مشخص کننده آن است. مثلا شکافتن شکم یک شخص یک عمل است که نیت انجامش نشان میدهد چقدر درست است. این که جراح برای نجات جان بشکافد یا یک قاتل برای عقده های ذهنی اش.


به هر حال در دانش نجوم، عملکردهای ما چه بخواهیم و چه نخواهیم تحت تاثیر امواج سیارات قرار دارند. همین که ماه کامل می شود، بسیاری انسان ها احساسات شان پر رنگ می شود و تغییرات زیادی در بدن فیزیکی شان رقم می خورد و به همین شکل هر سیاره دیگری نیز بر ما تاثیر گذار است. اما نکته مهم این است که در این دانش شیرین و جذاب می توانیم متوجه شویم که سیاره ای که به فرض بر شغل ما اثر گذاشته و عملکرد شغلی من را رقم می زند آیا سلامت است یا آسیب دیده است. اگر آسیب دیده باشد دیگر نباید خود را توجیه کنم و گول بزنم بلکه باید برای رفع این آسیب در درونم اقدام کنم و از مراقبه، ریکی، یوگا یا مشاور و .... کمک بگیرم.

این دانش شبیه آینه ای است که ما را با خودمان بهتر روبرو می کند. هر چند اگر فردی اهل خودکاوی اصولی و رهایی از توجیه های ذهنی باشد هم می تواند به همین موضوع در خودش آگاه گردد. چرا که ذهن و احساس ما نیز همچون یک چارت نجومی هستند که می شود بررسی اش کرد.

ظاهرا هر روشی از سویی به ما کمک می کند تا شاد و خوشبخت تر زندگی کنیم.

 

در آمد شما تحت تاثیر کدام سیاره است؟

در زایچه نجومی هر سیاره ای که تاثیر گذار بر نحوه درآمد شما داشته باشد می تواند کیفیت متفاوتی را ایجاد کند. و در ضمن هر سیاره خودش ممکن است در شرایط متفاوتی از حال خوب تا حال بد را داشته باشد.

به عنوان نمونه کسانی که می گویند درآمد من خیلی سریع و راحت پیش میره و تنوع خوبی در کسب درآمد دارم احتمال زیاد از تاثیر سیاره ای همچون تیر منفعت می برد که آن هم در شرایط مناسبی باشد وگرنه همین تیر می تواند راه درآمد را ببندد اگر حال نامناسبی زمان تولد شما داشته است.

این که چقدر قانونمند به کسب درآمد می پردازیم یا چقدر هوشمندانه می توانیم درپامد داشته باشیم. چقدر خلاقیت مان در آن اثر دارد یا نه، آیا دقت و نظم در روندش داریم همگی به زایچه نجومی و شرایط منحصر به فرد آن باز می گردد.

در ستاره بینی جیوتیش نه تنها به کیفیت سطح درآمد شما نگاه می شود بلکه به ابعاد ظریف تر آن و ویژگی های روان شما در دارایی و حتی نگاه معنوی و یا غیر معنوی شما بر این امر را مورد بررسی قرار می دهد. و ارائه راه کارهایی برای تعدیل آن.

 

طالع شما

بر خلاف تصور همگان، در دانش ستاره بینی، ماهی که در آن بدنیا آمده اید چندان ملاکی برای طالع شما به حساب نمی آید. و د کتاب های طالع بینی که می خوانید کمکی به خودشناسی شما نخواهند کرد. زیرا شما ممکن است در دی ماه بدنیا آمده باشید اما در محاسبات نجومی دقیق، طالع تان ثور (گاو) یا همان برج 2 باشد و خصوصیات شما بیشتر همان طالع 2 خواهد بود که در کتاب نوشته است.

چرا که در محاسبات نجومی در طی هر 24 ساعت شبانه روز، هر 2 ساعت طالع افرادی که به دنیا می آیند می تواند متفاوت باشد یعنی نوزادی که امروز صبح دنیا آمده ممکن است طالعش برج 2 باشد و نوزادی که عصر بدنیا آمده طالعش برج 8 باشد.

بنابراین بعد از این محاسبات است که باید رفت و کتاب طالع بینی را خواند . وگرنه این که شما در ماه دی بدنیا آمده اید دلیلی بر طالع 10 بودن شما نخواهد بود.

ماه تولد شما فقط یکی از ده ها عوامل چارت نجومی تان است که مرتبط با جایگیری خورشیددر چارت شما است.

اما نکته مهم این است که معمولا مردم وقتی کتاب های طالع بینی بازاری را می خوانند عموما تاییر می کنند که چقدر به ایشان می خورد و کلی هم در فضاهای مجازی می نویسند که ما دی ماهی ها، ما شهریور ماهی ها این گونه هستیم و....

در واقع به نظر می آید عموم ما مردم شناخت خوبی از خودمان نداریم و بیشتر می پذیریم که مطالب کتاب به ما می خورد. حال اگر کتابی به اشتباه جابجا هم خصوصیات برج ها را نوشته باشد باز هم به نظرمان به ما می خورد.

گاهی شده که برخی افراد خصوصیات هر 12 طالع را هم می شنوند و می گویند همش به من می خورد.

در واقع دانش ستاره بینی یک منبع غنی برای خودشناسی درست و حسابی است که بتوانیم روان خود را کاوش و تفسیر نماییم. و البته دانش بسیار شیرینی است به خصوص برای کسانی که طالع شان استدلالی و منطقی است. (البته نه ماه تولدشان، بلکه طالعی که در محاسبات نرم افزارهای نجومی مشخص می گردد).

نکته دیگر این که مطالب کتاب های طالع بینی فقط بخشی بسیار کوچک از این دانش عظیم است. فقط در حد طالع است در حالی که وضعیت سیارات در چارت خودش دنیایی از تفسیر است.

 

نقاط قوت و ضعف

هر انسانی بسته به چارت نجومی اش دارای امکاناتی در زندگی است. هر چارتی نقاط قوت و ضعفی دارد.

وقتی صحبت از محبوبیت می شود منظور این است که فرد در دل دیگران راحت جا باز می کند. که این حالت بستگی به شرایط سیارات مونث چارت دارد که در اتحاد و همبستگی باشند یا نه.

و البته این اتحاد در کدام خانه چارت هست؟ چرا که می بینیم گاهی افراد در محل کارشان محبوب ترند تا بین دوستان قدیمی شان، یا در خانواده محبوب ترند تا در اجتماع برخی برای دشمنان محبوب ترند و آن ها را خلع سلاح می کنند.

این که ما متوجه شویم نیروی سیارات را در کدام ابعاد زندگی به کار بریم هنری است که در مسیر نجوم (جیویتش) بر آن واقف می شویم.

اگر شما اتصالی بین ناهید و ماه در خانه شغل تان دارید و در دوره های زمانی ماه ناهید هستید (این دوره ها در دانش جیوتیش بررسی می شوند)، بهترین زمان برای موفقیت شغلی و ابراز خواسته های مهم تان در فضای کاری است که همه به آن گوش خواهند کرد. در واقع نوعی سرمایه گذاری اعتبار در محیط کار می باشد که نباید از دست برود.

همه ما این تجربه را در زندگی زیسته مان داشته ایم که دوره ای از عمر حرف و خواست مان خیلی اثر گذار بوده یا خواهد بود و در دوره ای دیگر تاثیرش بر دنیای بیرون کم می گردد. و این دوره ضعف همان زمانی است که ما باید به ابعاد دیگر زندگی توجه کنیم و ببینیم نقاط قوت در کجای زندگی مان فعال شده است

 

تا بحال به کلام تان توجه کرده اید؟

قدرت صحبت شما و کیفیت آن چگونه است؟ آیا نقاط ضعف یا گزنده ای وجود دارد که باید مهار شود، یا برعکس نقاوط قوتی که باید به بهترین شکل استفاده شود.

ما اصولا خودمان خیلی شنونده کلام خود نیستیم و چندان از نحوه اثر گذاری آن آگاه نیستیم. گاهی غافل از قدرت والای آن به عنوان یک ابزاریم و گاهی هم از نقاط ضعفش نا آگاهیم. در برخی چارت ها سیارات در خانه کلام آسیب خورده اند که قابل تفسیر است و از طرفی قابل ترمیم و برطرف کردن آن اختلال نیز هست. مثلا شاید فردی دچار بیماری در کلام باشد، در این صورت می توان به بررسی این اختلال و امکان درمانش پرداخت.

اما گاهی هم کلام ما ممکن است بسیار قوی باشد منتها از نوع مذکر، در این صورت باید سعی کنیم ویژگی های مونثش را تقویت کنیم و یا برعکس کلام شخصی بسیار مونث است و آن قاطعیت و نفوذ لازم را ندارد بلکه فقط زیباست. پس می تواند سعی در تقویت عوامل کمبودی نماید. همچنین توان نویسندگی و شاعری و ارتباطات قوی و گسترده نیز با همین مقوله در ارتباط است که قابل تفسیر است.

دانش جیوتیش به ما نقشه ای از راه زندگی می دهد که یکی از ابزار مهم ما در زندگی، همان کلام مان هست. دانستن مسیر و خواندن نقشه قطعا موجب موفقیت بیشتر ما خواهد بود. مانند کسی که دنبال گنج است و یک نقشه درست داشته باشد.

 

در جا زدن

توجه کرده اید که برخی افراد توانایی های زیادی دارند اما نمی توانند یکی از این مهارت و توانایی را به سرانجامی برسانند و به نوعی همیشه درجا می زنند ، در حالی که برخی افراد یک توانایی دارند اما آن را چنان به اوج می رسانند که شهرت و درآمد خوبی هم بدست خواهند آورد.

در زایچه نجومی افراد شاکله های مختلفی وجود دارد که می تواند به این امر دلالت داشته باشد. به عنوان مثال برخی سیارات زایچه فرد بسیار قوی هستند و معمولا انتظار بر این است که شخص خیلی موفق باشد، همانطور که شخصیت فرد هم توانایی های عالی دارد و همین انتظار می رود اما بخاطر وجود یک ضعف خاص در زایچه، فرد نمی تواند به درستی از این نیروهای عالی استفاده کند. معمولا یادگیری این دانش کمک می کند که ما به عمق نقاط ضعف فرد پی ببریم تا بتوانیم آرام آرام این انرژی ضعیف و قدرتمند را به توازن رسانده و مدیریت کنیم. "آگاهی" به نقاط ضعف و اختلال ها قدم بزرگی در درمان یک مشکل هست و گاهی با نور آگاهی، درمان کامل هم انجام می گردد.

گاهی انرژی های قدرتمندد چارت ما را از شرایط موفقیت های اجتماعی دور کرده و در راه وارستگی پیش می برد اما گاهی هم فرد برعکس باید در اجتماع موفق و پیروز باشد و مهم این است که نقشمان را درست ایفا کنیم.

شاید به همین علت است که دانش جیوتیش (ستاره بینی ودایی) که به عنوان دانش نور مطرح بوده، یک روش خودشناسی عمیقی شناخته شده است.

 

آیا می دانید سرور طالع شما در کجای چارت نجومی تان قرار دارد؟

این یکی از مهم ترین سوال مهمی است که باید به جوابش بیاندیشیم. در زایچه نجومی شما 12 خانه وجود دارد که سرور طالع شما می تواند در یکی از این خانه ها اقامت گزیند. اما چرا این مسئله اهمیت ویژه ای دارد؟ واقعیت این است که آن خانه یکی از مهم ترین خانه های چارت برای شخص شماست. زیرا انرژی خودتان را آنجا برده اید. دقت در این خانه و سعی در یک تحلیل و تفسیر عالی برای آن، می تواند بسیاری از نقاط مبهم زندگی را برای تان روشن سازد. هر چند استفاده از یک مشاور ماهر نجومی بسیار کمک کننده است اما یادگیری این دانش در این حد که زایچه خود و تفسیرش را تا حدی بدانیم بسیار اهمیت دارد. زیرا با دانستن این موضوع ما می توانیم درک مان را به لایه های عمیق تری از چارت نجومی هدایت کنیم.
واقعیت این است که هیچ کس بهتر از خودمان نمی تواند ما را بشناسد و این گونه دانش ها برای کمک به چنین شناختی است.

این شمایید که دقیقا می دانید درون تان چه می گذرد و آن را با تفسیر نجومی مطابقت می دهید. می توانم بگویم که دقیقا جایی که دانش ستاره بینی و تفسیر یک مشاور با درک و تجربه شخصی خودتان تلاقی می کند یک درک عمیق خودشناسانه شکل می گیرد.

 

محاسبات و منطق

سیاره تیر که سریع ترین سیاره منظومه شمسی و کوچک ترین آنهاست همواره به خورشید نزدیک است. در بحث روانشناختی نجومی تیر معرف ذهن خودآگاه شماست بنابراین در لحظه تولد شما در هر صورت فلکی که باشد می تواند کیفیات ویژه ای را در روان شما رقم بزند. برخی افراد کلا محاسبات منطقی شان بسیار ضعیف است و اصرار هم دارند که شغلی مرتبط با این کار داشته باشند . شبیه کسانی که اصلا مدیریت خوبی نددارند و می خواهند حتما مدیر باشند.

اگر سیاره مرکوری (تیر) در چارت آسیب دیده پس قطعا نباید از آن به عنوان یک توانایی یا استعداد استفاده کنیم بلکه باید در روان مان تا جایی که امکان دارد ترمیمش کنیم. بنابراین فرد باید به سراغ توانایی های دیگر چارتش برود، زیرا آن ها ابزار اصلی ترشان برای موفقیت هستند. مانند سلحشورانی که یکی با شمشیر موفق تر است و دیگری با نیزه و گرز.

اما اگر تیر در زایچه نجومی شما اوضاع خوبی دارد، اشتباه بزرگی است که از امکانات آن استفاده مناسبی نبریم. در واقع نباید از دوره های زمانی تیر غافل شویم. دوره های زمانی یا هان داشاها یکی از چندین امتیاز منحصر به فرد "جیوتیش" نسبت به ستاره بینی های دیگر است.

 

تقدیر شما و آنچه که در زندگی انجام می دهید گاهی می تواند در تضاد و تفاوت باشد.

در واقع این گونه نیست که هر کسی کاملا با تقدیرش خودش را همسو و همراه کند. مثلا آمده است تا در حوزه خواهر یا برادر درس هایی مهم را کسب کند اما خودش را مشغول کارهایی دیگر در زندگی می کند. همه ما در زندگی کارهای کاذب زیادی نبسبت به تقدیرمان انجام می دهیم.

اما این که برخی راحت با تقدیرشان همراه می شوند و برخی باید بیشتر بکوشند برمی گردد به زایچه نجومی شما که لحظه تولدتان رقم می خورد و سایه اش بر کل عمر شما خواهد بود. در واقع بررسی طالع و قرارگیری خورشید و ماه در زایچه از ارکان مهم این موضوع است.

چرا بدرد مان می خورد که بدانیم؟ زیرا بررسی زایچه نجومی می تواند به ما رهنمودهایی بدهد که در چه زمینه هایی بیشتر متمرکز شویم و کلا چقدر باید به منطق یا احساس مان تکیه کنیم و یا اتفاقا خودمان را اسیرشان نکنیم.

و یادمان باشد اگر با تقدیرمان خیلی آگاهانه مشارکت نکنیم در این صورت شاید در پایان عمر و حتی بعد از آن بیشترین افسوس مان مربوط به همین موضع باشد.

 

هر فردی ریسک ابتلا به برخی بیماری ها را بیشتر دارد.

ممکن است شما میان افراد بسیاری بروید که ویروس های واگیردار دارند و هیچ مشکلی برای تان پیش نیاید. اما با کوچکترین عدم توجه به خوراک تان دچار مشکلات معده شوید. یا برخی بیشتر متخصص شکستگی ها هستند، یعنی هر سال یک جایی در بدنشان می شکند اما در رابطه با بیماری های دیگری که افراد خانواده اش درگیر هستند خیلی بیشتر در امان است.

انگار هر کدام ما درصد هایی برای ابتلا به مشکلات را در بدن فیزیکی داریم که باید به آن ها توجه داشته باشیم. وگرنه ممکن است بی مبالاتی های زیادی کنیم.

خانه هایی که در چارت نجومی آسیب می بینند و بروج و سیارات مربوطه همگی دلیلی بر این احتمالات هستند. و البته وارگاها (چارت های فرعی) نیز در بزرگ نمایی این مورد می توانند کمک شایانی کنند.

اگر شما ستاره بینی را می دانید و می توانید تشخیص دهید که چه بخش هایی از بدن آسیب پذیر تر است، قطعا راه های ترمیم نسبی آن را در ستاره بینی می دانید اما یادتان باشد یکی از روش هایی که خییلی کمک می کند تا این احتمال ها کاهش یافته و یا در صورت ابتلا به بیماری، بتوانیم آن را تخفیف دهیم، روش جهانی "ریکی" است.

ریکی شیوه ای است که شما انرژی بدن خود را با انرژی عظیم کیهانی همسو می کنید تا شعور درونی بدن کم کم اصلاح شود و انرژی شما در روندی سلامت در جریان قرار گیرد.

بیماری ها در ستاره بینی اثر امواج سیاره ای هستند و در سیستم انرژی شما اختلالی ایجاد می کنند و با کمک ریکی این امکان را یافته تا به جریان طبیعی بازگردند.

البته هیچ ادعایی برای درمان 100 درصد وجود ندارد نه تنها برای ریکی بلکه برای هر روش دیگری که به درمان انسان ها کمک می کند.

درمان مجموعه ای از عوامل است که کنار هم منجر به سلامت شما می شوند. اما تجربه نشان داده ریکی تاثیر عالی در خود ترمیمی بدن دارد و خیلی اوقات به رفع 100 درصد مشکل هم منجر می شود.

 

شریک کاری و زندگی

وقتی می خواهید شریکی کاری انتخاب کنید خیلی خوبه که به خصوصیات اخلاقی او پی برید تا تطابق یا عدم تطابقش را با خودتان بسنجید. این موضوع درباره امر ازدواج به مراتب مهم تر می شود.

اما برای این منظور اول نیاز است که خودمان را بشناسیم تا دیگری را نیز بتوانیم بشناسیم.

دانش هایی مانند آیورودا که به تیپ های شخصیتی افراد و طبیعت شان می پردازد کمک خوبی برای این تفاهم و تطابق است. اما دانش ستاره بینی (جیوتیش) به طور تخصصی و بسیار دقیقی به این امر می پردازد. اگر سیارات زایچه نجومی شما درصد زیادی در تطابق باشند منجر به یک زندگی خوب و قابل تفاهم و بسیار شیرین می گردد و برعکس.

مثلا نگرش عمیق شما به ماهیت زندگی و ... تحت تاثیر سیاره ای مانند خورشید در زایچه شما و شریک تان است که اگر هماهنگ نباشد دچار چالش های عمیقی خواهید شد.

یا در بحث زناشویی مثلا ترکیبی به نام کوجا دوشا که با سیاره بهرام مرتبط است اگر در زایچه یک شخص وجود داشته باشد خوبه که در زایچه دیگری هم بودهد تا تطابق ایجاد شود وگرنه این زندگی می تواند رنج آور گردد.

اما اگر این شراکت شکل گرفته و عدم هماهنگی هایی وجود دارد، برای رفع آن می توان علاوه بر راهکارهای جیوتیش و یا مشاور، از انرژی دوست داشتنی "ریکی" استفاده کرد که بسیار گره گشا و روان کننده امور است. گاهی ریکی آبی است بر آتش که شرایط حاد و رنج آور را سبک و حتی پر آسایش می کند

 

پیش گویی
هیچ دانشی به طور مطلق نمی تواند سرنوشت انسان را مشخص کند. حتی دانش ستاره بینی که بیشترین پیش گویی علمی را برای زندگی یک فرد ارائه می کند هم به طور مطلق نیست. می دانید چرا؟

انسان این اختیار را دارد که آگاهی اش را توسعه دهد و به عملکرد خودش و سایه های درونش آگاه شود تا حرکتی از یک سطح آگاهی به سطح دیگر داشته باشد و یا تخنه اش را تغییر دهد. و از طرفی سرنوشت آدم ها به نحوه مشارکت هوشیارانه شان با رخدادها شکل می گیرد.

دانش ستاره بینی رخدادها را پیش گویی می کند اما این که انسان چقدر سعی کند آگاهانه همراه رخدادی شود به تلاشش بستگی دارد. البته این موضوع به هیچ وجه از ارزش دانشی مثل ستاره بینی کم نخواهد کرد زیرا که دانستن رخدادها مثل داشتن نقشه ای در درست است. اما از طرفی ارزش اختیاری که انسان در نگرشش دارد آنقدر زیاد است که بر سرنوشتش تاثیری واضح می گذارد.

در حقیقت انسان اسیر سیارات نیست بلکه سیارات امکان هایی برای رشد در زندگی اش هستند.

 

بکارگری ستاره بینی

برخی علاقه مندان دانش ستاره بینی، به دنبال پیش گویی وقایع مالی و اقتصادی و ... هستند.
قطعا با تمرین موفق می شوند اما نباید فراموش کنند که؛

این دانش برای خودشناسی هر چه عمیق تر ارائه شده است تا فرد مسیر حقیقی خویشتن را واضح تر پیدا کند.

"این که در مسیر زندگی چه هدفی داریم تاثیری بارز بر سطح کیفی زندگی و کارهای مان خواهد داشت".

هدف زندگی مان را پیدا کنیم.

 

ثروت

در قوانین تفسیر زایچه نجومی نکته جالبی وجود دارد. ممکن است فردی در خانه های ثروت و رفاهش سیارات خوبی حضور داشته باشند و موجب رفاه در زندگی و موفقیت اجتماعی شوند، اما از نظر اساتید باستانی دانش جیوتیش گاهی چنین شاکله ای نه تنها خجسته به حساب نمی آید بلکه گجسته هست. و این بر می گردد به نگاه عمیق و معنوی اساتید باستانی نسبت به برخی علاقه مندان ستاره بینی در دوران معاصر.

آن اساتید چنین برداشتی داشتند که گاهی در زایچه یک شخص، ثروتش می تواند مانعی بر سر راه معنوی اش باشد. البته نه برای هر کسی، بلکه برخی زایچه ها. یعنی انگار صاحب زایچه ممکن است ذهنش در هیجان و اسارت چنین ثروتی گرفتار گردد و تمام دغدغه اش همین موضوع زندگی شده و نتواند به درستی در مسیر خودشناسی و تکمیل آگاهی خود تلاش کند.

اما چنین نکته مهمی از نگاه برخی ستاره بینان که نگرش واقعی جیوتیشی ندارند دور می ماند و در تفسیرشان، این شاکله را فقط خوب دیده و تبریک هم می گویند.

در حالی که همه ما در زندگی خود و آشنایان مان مثال هایی را دیده ایم که ثروت فرد موجب شده خود را گم کند و به جای رشد شخصیت، افت هم بکند.

 

 شاکله سختی

یکی از شاکله های نجومی جالب و البته هول انگیزی که در زایچه معدود افرادی وجود دارد این است که خانه های مشکل ساز زایچه با هم متحد می شوند و در این صورت فرد در حالی که درگیر سختی و مشکلات بسیار زیادی می شود و تا قعر سقوط می کند اما به یکبار از قعر به اوج می رسد و موفقیت های چشمگیری در جامعه پیدا می کند.

به عنوان مثال چنین شرایطی را در زایچه هنرپیشه رزمی کار معروف بروس لی می توان مشاهده کرد. فردی که در نوجوانی و جوانی درگیر سختی ها و دشمنی هایی خطرناک شد و مجبور به مهاجرت به آمریکا گشته و در آن جا هم سختی های زیادی را به جان خرید اما در نهایت به یکباره به اوج موفقیت جهانی رسید در حدی که شاید همه مردم جهان او را می شناختند. او تا حدود 30 سالگی به چنین شهرت مثبتی دست پیدا کرد.

منظور این است کسانی که مشکلات زیادی را در زندگی تجربه می کنند نباید نا امید شوند چرا که شاید در زایچه شان چنین شاکله ای باشد و در میان کشمکش های زندگی بتوانند مثل الماس بدرخشند. در حالی که شاید با یاس و ناامیدی بیهوده در یک قدمی گنج، دست از کار بکشند.

 

تاثیرگذاری

آیا فرد تاثیرگذاری بر دنیای بیرون هستی؟

برخی افراد توان این را دارند که تغییرات زیادی در اجتماع ایجاد کنند و یا توده مردم را تحت تاثیر خود قرار دهند. در دانش ستاره بینی جیوتش، یکی از دلیل های این توانایی، فعال شدن خانه های کندرا در چارت نجومی است. و یا شکل گیری یوگاهای قدرتمند.

اما برخی افراد خانه های کندرای قدرتمندی ندارند. و دغدغه ای برای تاثیرگذاری بر جمعیت زیادی را ندارند.

جالب این است که درتاریخ، انسان های بزرگ و ارزشمندی را داشتیم که برخی در دسته اول و برخی در دسته دوم بوده اند.

جیوتیش به ما یاد می دهد که توان اولیه ما و حمایت های مان از جهان چه هستند و چقدر منحصر به فردیم. هر کسی باید راه خود را برود و اگر بخواهیم زندگی فرد دیگری را کپی کنیم، بازنده خواهیم شد.

دانش ستاره بینی جیوتیش به ما یاد می دهد که اگر زایچه نجومی کسی چنین است که تاثیر ملموس و واضحی بر توده مردم داشته باشد دلیلی بر برتری او به دیگران نیست. اگر یک هنرپیشه میلیون ها طرفدار و تاثیر پذیر دارد دلیلی بر برتری او به یک معلم دبستان زحتمکش که شاید اصلا شناخته نشده، نخواهد بود. مهم این است کدام یک نقشی که باید در زندگی اجرا کنند را سلامت تر پیش می برند.

باید دید کدامیک به خودشناسی و معرفت کاملتری از خود و جهان رسیده است. باید دید کدامیک حال مسرورتری در درون دارد. کدامیک وارسته تر بوده و روحی مقتدر تر دارد.

وگرنه چه بسا فردی کارها و کلامش در فضای مجازی به چشم و گوش میلیاردها انسان بر زمین برسد اما به همه آن ها آسیب روانی و یا جسمی برساند.

 

لبه تیغ

گاهی وقت ها انسانیت شهرت می آورد، و گاهی شهرت انسانیت را نابود می کند.

بر لبه تیغ راه می رویم.
آنچه که برای دیگری خوب است ضرورتا برای من خوب نخواهد بود.

چگونه می توان به خطرهای راه خود واقف شد؟

بررسی تاثیر سیارات بر ابعاد مختلف زندگی می تواند نوری بر راه مان باشد. ضعف یک سیاره عموما بیانگر همان خطراتی است که باید از قبل مراقب شان باشیم.

دانش ستاره بینی یک دانش معنوی است به جهت روشنگری ذهن انسان.

 

دارما

وقتی خانه های دارما در زایچه نجومی بیش از حد فعال گردند، شخص متمرکز بر اصول و قوانین خواهد بود و استعدادی در این زمینه دارد. اما تمرکز ناخواسته بیش از حد بر آن و یا غفلت از آن هر دو موجب خروج از مسیر طبیعی زندگی خواهد شد.

دانش جیوتیش کمک می کند تا حد طبیعی اش را درک کنی و دانسته تر دست به عمل بزنی.

شما بین اصول و شخصیت تان، لذت، ثروت و وارستگی کدام را بیشتر دغدغه دارید؟

 

آرتا

خانه های آرتا در زایچه نجومی به تو این امکان را می دهد تا در توسعه ثروت و داشته هایت بتازی و دغدغه پررنگی برای آن داشته باشی. اگر قرار است وارد تجارت و کارهای خلق ثروت شوی، مهم است که این خانه های چارت قوی باشند وگرنه چه بسا شکستی سهمگین بخوری. نگذار دیگران تو را به راهی بکشانند مگر در درونت هم پیامی قدرتمند از وجدانت برایش داشته باشی.

دانش جیوتیش قرار است ذهن ما را به توانایی های حقیقی مان روشن کند.

 

کاما

اگر به این دنیا آمده ای که لذت و کامروایی را تجربه کنی و یا خانه های کاما در زایچه نجومی ات قوی هستند، پس مراقبه گون وارد این موضوع شو تا ماهیت لذت را عمیق تر کرده و ارتقا دهی.
شاید این گونه به بالاترین معنای لذت که مجذوبیت در خداوند است برسی و زندگی را همچون جشنواره ای با شکوه تجربه کنی.

بررسی این موضوع در جیوتیش، بخشی دیگر از نقشه زندگی را نمایان خواهد ساخت.

 

موکشا

اگر با خانه های موکشای قدرتمندی در زایچه نجومی ات، وارد این زندگی شده ای، حواست باشد که با حرف دیگران و جوگیر شدن خود را زیادی اسیر پول و مقام و یا لذت نکنی.

زیرا که دنیای امروز مدام تلقین می کند که افرادی الگوی موفقیت اند که پول و پله حسابی داشته و مشغول لذت های گران قیمت اند و یا با هزار کار پنهان غیر انسانی به مقام اجتماعی رسیده اند. در حالی که شاید درونشان خالی از هر گونه رضایت و اقتدار روحی است.

تو باید به رهایی و وارستگی متعقلانه خودت بیشتر متمرکز باشی، شاید قرار است روزی عارفی شوی که غرق سرور رستگاری است؛ خودش حریص مقام نیست اما برای خردمندان بسیار قابل احترام است.

بررسی زایچه دورنمای خوبی از قابلیت های پنهان ما می دهد که برای محقق کردن آن ها به دنیا آمده ایم.

 

"شغل و سیارات"

اگر در محیط کار احساس می کنی که نمی توانی کارمند و زیر دست باشی، شاید سیاره خورشید در زایچه نجومی ات با خانه شغلت مرتبط شده است. در این صورت بهتر است یا کارفرماری خودت باشی و یا در کاری وارد شوی که امکان مدیریت کردن نیز روزی به تو داده شود و این که به خودت خدمت کنی یا یک سیستم بر می گردد به این که ناکشاترای ماه در زایچه ات چه نوع ناکشاترایی است.

در هر حال شاکله های زیادی در ستاره بینی وجود دارد که می تواند به روشن شدن شیوه شغل و بکارگیری استعدادت کمکت کند.
برای بررسی دقیق تر راهت می توانی از این دانش کمک بگیری.

 

"خودشناسی و جیوتیش"

در ستاره بینی جیوتیش، بررسی ابعاد لطیف ماه و ناکشاتراها مسئله بسیار مهمی است که برای خودشناسی اهمیت دارد. زیرا برای راه یافتن به ابعاد لطیف ذهن یک فرد و بررسی روان او، باید حالات ماه هر چه عمیق تر مشاهده گردد.
بحث حالات ماه یکی از موضوع هایی است که در ستاره بینی امروز غربی دیده نمی شود و برای همین تفاوت است که جیوتیش یک روش معنوی و خودشناسی بسیار عمیقی محسوب می گردد. زیرا ابعاد منحصر به فردی برای راهیابی به جوهره وجودی فرد داشته و از ابتدا هم با نیت هایی معنوی برای آموزش انسان ها تدوین شده است.

 


"غبطه خوردن"
سیاره هرمز موجب سلامت و فضایل اخلاقی نیک می گردد، و اگر بر ماه در زایچه شما اثر مناسبی گذارد موجب شهرت نیک و اعتبار خوب شما می شود.

واقعیت این است که زایچه ها بیان گر یک سری داشته هایی است که در زندگی امکان تحققش را دارید. اما زایچه هر شخصی متفاوت از دیگری است. ما نمی توانیم خود را با دیگری مقایسه کنیم. شاید من و شما باید زحمت بیشتری بکشیم تا شهرت خوبی بدست آوریم.

بنابراین به جای غبطه خوردن و مقایسه کردن خود با دیگری، بهتر است نقشه زندگی خود " زایچه نجومی" را بخوانیم تا بدانیم باید چه کنیم.

 

"جیوتیش"

سیاره هرمز موجب سلامت و فضایل اخلاقی نیک می گردد، و اگر بر ماه در زایچه شما اثر مناسبی گذارد موجب شهرت نیک و اعتبار خوب شما می شود.

واقعیت این است که زایچه ها بیان گر یک سری داشته هایی است که در زندگی امکان تحققش را دارید. اما زایچه هر شخصی متفاوت از دیگری است. ما نمی توانیم خود را با دیگری مقایسه کنیم. شاید من و شما باید زحمت بیشتری بکشیم تا شهرت خوبی بدست آوریم.

بنابراین به جای غبطه خوردن و مقایسه کردن خود با دیگری، بهتر است نقشه زندگی خود " زایچه نجومی" را بخوانیم تا بدانیم باید چه کنیم.

 

"نقشه گنج"

هر زایچه نجومی همانند یک نقشه گنج است. اگر بتوان رازهای آن را کشف کرد گنج بزرگی منتظرمان است. اما یادمان باشد زایچه نجومی حلوه دیگری از احوال درونی ما و ابعاد مختلف روان مان است. یعنی انگار درون ما را بر نموداری رسم کرده اند. پس اگر اهل مراقبه و خودکاوی و ... نیز باشید، باز هم در مسیر دسترسی به این گنج قدم بر می دارید.

 

"ستاره بینی"

هر کسی بحران هایش بخش خاصی از زندگی اش را در بر گرفته است. مثلا برخی بیشترین مشکات را در درآمد دارند، برخی در خود شغل، برخی در زندگی زناشویی و یا برخی در تحصیلات و ...

برای شناخت چنین بسترهایی در زندگی و پاشنه آشیل زندگی مان و یا شناخت محل های قدرت و خوشبختی مان بهتر هست که از دانش جیوتیش استفاده کنیم.

بررسی امواج سیاره ای و آگاهی به فضاهای دردسر ساز زندگی کمک کرده تا از قبل برای ترمیم و کاهش این مشکلات راه هایی را در نظر گیریم.

و برعکس برای استفاده هر چه بیشتر از شانس ها و برکات زندگی نیز می توانیم از این دانش کمک گیریم.

 

"ستاره بینی"

بر اساس دانش ناکشاتراها و خانه شغل طالع و ... در ستاره بینی جیوتیش می توان به تمایلات عمیق درونی و نحوه عملکرد هر فرد پی برد. در این صورت وقتی شما فردی هستی که توان خدمت به یک شرکت و یا سازمانی ندارید، اشتباه بزرگی است که در پی شغلی این گونه باشید و باید وقت ارزشمندتان را صرف آن پیشه ای کنید که با عمق روان تان و قدرت توان تان هماهنگی داشته باشد.

گاهی ما عمری را از دست داده و رنج می کشیم تا چیزهایی را متوجه شویم که دانش ستاره بینی از اول قادر است به ما بگوید.

 

دانش جیوتیش

جیوتیش دانشی است که برای خودشناسی و رشد آگاهی فردی به ما انسان ها هدیه شده است. این که دغدغه داشته باشیم عموما از این دانش به تشخیص رویدادهای سیاسی و اجتماعی و بررسی نوسانات بورس و دلار و ... بپردازیم، در حقیقت مثل فردی می مانیم که رویه یک صدف را می بینیم اما به مروارید درونش دست نمی یابیم.

گنج حقیقی این دانش مربوط به رویدادهای عمیق درونی مان است نه نوسانات مادی و سطحی ای که در پوسته زندگی روی می دهد.

اگر می بینیم امروزه ستاره بینی در دنیا بیشتر به مسایل بسیار سطحی و ناپایدار زندگی می پردازد، همانند چیزهای دیگر این روزها است. ما انسان ها بیش از حد از اصل ماجرای زندگی دور شده ایم و حتی عمیق ترین دانش ها و تکنیک های باستانی را هم می خواهیم خارج از واقعیات شان بکار بریم.