ریکی تنها روش انرژی بخش و جزو طب مکمل دنیاست که در بیش از 800 بیمارستان دنیا آموزش داده می شود.
روش جهانی ریکی

 (یکپارچگی انرژی فرد با کیهان) Reiki ریکی

برای دریافت فایل صوتی توضیحات اولیه لطفا در تلگرام با ما در تماس باشید


ریکی یک روش باستانی سلامت بخش بوده که امروز در بیش از 800 بیمارستان دنیا آموزش داده می شود. ریکی  گسترده­ ترین روش انرژی­ بخشی در دنیا است که آغوش گرم بیشتر ملل و فرهنگ­ های مختلف به روی آن گشوده شده است. در ریکی با دریافت انرژی کیهانی می توانید هاله و چاکراهای خود را پاکسازی کنید و همچنین ریکی مسیر زندگی شما را به روند طبیعی و سلامت بر می گرداند.
سادگی و کاربردی بودن این روش ژاپنی موجب شده تا عموم انسان­ها قابلیت استفاده آن را داشته باشند. امروزه برای تازه واردان به این راه، نیازی به اثبات ریکی نیست. زیرا بسیاری از محافل علمی و پزشکی دنیا آن را تایید کرده و در بسیاری از موارد پزشکی، ریکی را به کار می­برند. کافی است در دنیای اینترنت به جستجوی مطالبی در این­باره بپردازید. بالغ بر 55 میلیون صفحه اینترنتی قابل دسترس وجود دارد که ویژگی ­های سلامت­بخش ریکی را بیان کرده ­اند.
 روش ریکی توسط یک مراقبه گر ژاپنی به نام میکائو اوسویی تدوین گردید. او توانست یک روش باستانی بسیارعالی را به صورت یک آموزش ساده درآورده تا عموم مردم دنیا بتوانند از آن استفاده کنند. امروزه این روش پرمخاطب ترین روش انرژی بخشی در سراسر کشورهای دنیاست.
همین که روشی به بیشتر فرهنگ­ ها و کشورهای مختلف راه پیدا کرده و مخاطبین بی ­شماری در دنیا دارد، بیان­گر امتیازات خوب آن است. چه بسیارند روش ­های مشابهی که با پیچیدگی­ های بسیار نتوانستند در بیش از یک یا دو کشور راه یابند و یا مخاطبان آن به یک میلیون نفر هم نمی­رسند.
نحوه آموزش ریکی که اوسویی برای شاگردانش برگزید، تفاوت چشمگیری با روش­ های مشابهی داشت که در ژاپن آن زمان و بیشتر کشورهای دیگر به کار می­رفت. در واقع نحوه آموزش ریکی اوسویی که بر اساس فرآیند "همسویی" بود، موج جدیدی از سادگی آموزش را در جهان به راه انداخت. امروزه روش ­های بسیاری در دنیا وجود دارند که نحوه آموزش ­شان از ریکی الهام گرفته­ شده است. (البته همسویی دادن استاد به شاگرد یک روش چندین هزارساله است که به خصوص یوگی­ ها در هند برای برخی از شاگردان خاص خود استفاده می­کردند).
اوسویی با ادراک شهودی که در راه ریکی به دست آورده بود، تصمیم گرفت تا هدیه ویژه­ ای را به شاگردانش تقدیم کند. او تصمیم گرفت تا شاگردانش را از طریق فرآیندی به نام "همسویی" با انرژی ریکی متصل کند.
به این ترتیب دیگر نیاز نبود تا شاگردانش در طی سالیان بسیار،  تمرین ­های سختی را اجرا کنند و بعد از آن با ریکی هم­م وج شوند. اوسویی با دادن همسویی به شاگردانش، در همان جلسات اول، آگاهی و انرژی آن­ها را با انرژی ریکی متصل می­کرد. با دریافت چنین توان ارزشمندی، شاگردان می ­توانستند سالیان بعد نیز با دریافت آسان انرژی ریکی، تمرین و رشد کنند.
واژه ریکی از دو کلمه "ری" و " کی" تشکیل شده است. ری به معنای شعور برتر یا خرد الهی است و کی به معنای انرژی زندگی ­بخش در موجودات می­باشد.
"ری" شعور کیهانی است که همه­ اجزاء هستی را درون خود در تعادل حفظ می­کند. کهکشان­ ها، سیارات، انسان و اجزاء طبیعت همگی غوطه­ ور در این نیروی کیهانی هستند و از طریق آن در پیوند با یکدیگرند. "ری"  خرد لطیفی است که در همه اجزاء هستی نفوذ کرده و منجر به آفرینش و عملکرد هستی می­ گردد.
"کی" نیروی حیات است که به همه چیز جان می­دهد و در تمامی موجودات زنده در جریان است. بالا بودن این انرژی در موجودات منجر به شادابی و قدرت و کفایت آن­ها می­شود. از طرفی کمبود آن عاملی بر ضعف سیستم فیزیکی و آمادگی بیمار شدن است. موجودات این نیرو را از خوابیدن، خوردن، تنفس، و اجزاء طبیعت مانند نور خورشید دریافت می­کند.
پیوند این دو کلمه که اصطلاح "ریکی" را می ­سازد به معنی نیروی حیاتی است که توسط شعور کیهانی هدایت می­ شود. یعنی نیروی کی که توسط ری نظارت می­شود. در واقع ریکی اشاره به همسویی و ارتباط سالم بین نیروی فردی با نیروی کیهانی دارد.
در طبقه بندی روش­ های­ ژاپنی، ریکی بخشی از نیروی حیاتی انسان است که با چاکرای بالایی و معنوی انسان به خصوص چشم سوم ارتباط دارد. ریکی نزدیک ترین سطح از انرژی حیاتی انسان به انرژی کیهانی است. در واقع نقطه اتصال نیروی فردی با شعور کیهانی است. بقیه سطوح انرژی حیاتی که درون انسان در جریانند، به ترتیب زمخت ­تر از ریکی بوده و تاثیرشان در دنیای مادی بیشتر است. اما هیچ­کدام به اندازه ریکی قابلیت ساماندهی را ندارند. در واقع ریکی سامان دهنده  طبیعی برای بقیه سطوح انرژی حیاتی در فرد است.
بنابراین می ­توان گفت که ریکی روشی برای همسو کردن انرژی حیاتی فردی با انرژی کیهانی است. با بکار بردن این روش، هر بخشی از نیروی حیاتی درون شما که دچار اختلال و شعوری معیوب شده باشد، می­تواند به کمک دریافت شعور سالم و ناب کیهانی دوباره شعور سلامت خود را بازیابد.
لازم است یادآوری کنیم فرآیندی که از طریق ریکی شکل می­گیرد، به هیچ وجه از طریق روش­ هایی که فقط با انرژی شخصی کار می­کنند، قابل انجام نیست. روش ­های متنوعی وجود دارد که فرد با شعور شخصی خود، نیروی حیاتی ­اش را فعال کرده و حتی به دیگران انتقال می ­دهد. اما باید تاکید کرد که شعور شخصی انسان، احتمال خطا و ضرر رسانی نیز دارد.
در حالی که در روش ریکی با بهره­ گیری از شعور کیهانی، روندی بی­ خطا و سلامت را تجربه می­کنید. در نتیجه نیازی نیست تا شما دانش وسیعی از میدان انرژی و اختلالات آن بدانید. کافی است اجازه دهید ریکی به سراسر بدن راه پیدا کند تا خرد کیهانی فرایند متعادل سازی را پیش برد.
شاید همین آسان بودن، بی­ خطا بودن، عمیق بودن و همچنین هدایت شعور کیهانی موجب شده تا روش ریکی در سرتاسر جهان گسترش یافته و هر روز بیش از پیش مخاطب پیدا کند. چه بسیار روش ­های انرژی بخشی که به ناگاه آوازه خود را سر دادند و تاختند، اما در زمانی کوتاه خاموش گشتند. اما ریکی از حدود 100 سال پیش تا به امروز همچنان به گسترش نرم خود ادامه می­دهد.
در پانزدهم اوت 1865 در روستای تانیای، در بخش یاماگاتا در استان گیفو که در نزدیکی ناگویای امروزی در کشور ژاپن است، پسری به نام "میکائو اوسویی" متولد شد. او بسیار اهل سفر و مطالعه بود. در جوانی در معبد بودایی تِندایی در کوه مقدس کوراما در شمال کیوتو، روش کیکو را فراگرفته بود. کیکو شکل ژاپنی کی کونگ است. شیوه­ ای که برای بهبود سلامتی با مراقبه، تمرین­ های تنفسی و حرکت­ های آرام به کار گرفته می­شد.
در کیکو ابتدا باید با انجام تمرین­ هایی، انرژی متعادل کننده را در بدن ذخیره کرده و سپس برای انتقال به دیگران استفاده کرد. البته فرد بعد از انتقال نیروی کی به شخص دیگر، مقداری از انرژی خود را نیز از دست می­دهد. با این تجربه، سوالی مهم و حس کنجکاوانه با ارزشی مانند یک بذر در ذهن میکائو اوسویی جوان ریشه زده و شروع به رشد کرد. او به دنبال روشی برای تامین سلامت خود و دیگران بود که بدون ذخیره کردن انرژی پیش از انرژی بخشی به شخص دیگر و بدون تهی شدن بعد از آن، میسر باشد.
اوسویی در جستجوی دانش به سراسر ژاپن، چین و اروپا سفر کرد. او در زمینه­ های گوناگونی چون طب، روان­شناسی، مذهب و معنویت مطالعه کرد. در کنار این جستجو او کسب و کاری شخصی برای خود آغاز کرد و تاجری موفق شد. اما در سال 1914 این تجارت دچار رکود شد. این تغییر موجب شد تا او بیشتر از قبل به سوی معنویت گام بردارد و یک راهب گشت.
اوسویی سال­ها ذهنش را تحت تعلیم ­های فشرده قرار داد. سرانجام به کوه کوراما که در کودکی آن­جا تحصیل کرده بود بازگشت. او تصمیم گرفت که یک دوره 21 روزه گوشه ­نشینی را در کوهستان بگذراند. در این مدت او به       روزه­داری، عبادت، تمرکز و مراقبه پرداخت. او یک آبشار مصنوعی کوچک ایجاد کرد تا گاهی ایستاده زیر آن مراقبه کند. هدف از ایجاد آن آبشار، پاکسازی و باز کردن چاکرای تاجی بود. این مراقبه هنوز هم در کوه کوراما انجام می­شود.
گفته می­شود که در پایان این گوشه ­نشینی در مارچ 1922، اوسویی تجربه ارزشمند ساتوری (روشن­بینی) را به دست آورد. بعد از این تجربه و راه­یابی به ژرفای وجود خود، متوجه شد که می­تواند در کمال راحتی به دیگران انرژی سلامت­بخش کیهانی را انتقال دهد، بدون آن­که خودش تهی شود.
او در آوریل 1922 یک موسسه به نام "اوسویی ریکی ریوهو گاکای" بنا نهاد. معنی آن "موسسه شفای ریکی اوسویی" بود. همچنین درمانگاهی در هاراجوکو، در آئویاما، نزدیکی مقبره مِی­جی در مرکز توکیو باز کرد و به آموزش ریکی و درمان با ریکی پرداخت.
زلزله بزرگ کانتو که یکی از بدترین زمین­ لرزه ­های ژاپن بود، در سال 1923 موجب جان باختن بیش از 140000 نفر شد. هزاران نفر بی­ خانمان و زخمی و بیمار نیاز به کمک داشتند. درخواست برای ریکی بسیار زیاد بود و اوسویی و شاگردانش شبانه ­روز برای کمک به مردم تلاش می­کردند. در سال 1925، او کلینیک بزرگ­تری در ناکانو، توکیو، تاسیس کرد و به سراسر ژاپن سفر کرد تا ریکی را آموزش دهد. نیاز به درمان تا سال­ ها پس از زلزله ادامه یافت. اوسویی در این مدت بیش از دو هزار نفر را آموزش داد و شانزده مربی ریکی (شینپیدن) تربیت کرد. به علت کمک­ های او به دیگران، دولت ژاپن مدال کونسانتو را به او اهدا کرد.
یکی از اهداف بسیار مهم اوسویی این بود که ریکی به هیچ طریقی محدود نشود و متعلق به یک گروه خاص نباشد. او میل داشت ریکی در سرتاسر جهان گسترش یابد و در دسترس همه باشد که امروزه خواسته اوسویی تحقق یافته است.
دکتر میکائو اوسویی در نهم مارچ 1926، هنگامی که در فوکویاما در حال آموزش بود به واسطه ایست قلبی از دنیا رفت. او در معبد سِیهوجی در سوگی نامی کو، توکیو، به خاک سپرده شد. پس از مرگ او، شاگردانش سنگ یادمان بزرگی در کنار مزار او برپا کردند که زندگی و فعالیت­های او در زمینه ریکی به خط زیبایی بر آن حک شده است.
پس از مرگ دکتر اوسویی، یکی از شاگردانش به نام "دکتر چوجیرو هایاشی" از موسسه اوسویی جدا شد و مؤسسه خود را پایه‌گذاری کرد و طی آموزش‌هایش، خانمی به نام "هاوایو تاکاتا" را به درجه مربی‌گری رساند. خانم تاکاتا با سفر به غرب، به تدریج ریکی را به تمام دنیا معرفی کرد و نقش مهمی در گسترش ریکی داشت.
کامل­ترین تاریخچه ریکی توسط سه استاد فعال ریکی به نام­های ویلیام لی رند، فرانک آرجاوا پیتر و والتر لوبک در کتاب "روح ریکی"، به نگارش درآمده است. در این کتاب می­توانید مطالب بیشتری درباره آقای اوسویی، هایاشی و خانم تاکاتا بدست آورید.
موضوع بدن انرژی یک علم چندین هزار ساله است که از تمدن­ های کهن برای­مان به ارمغان مانده­ است. کامل­ترین مطالب طبقه ­بندی شده در این­باره مربوط به علوم ودایی است. علوم ودایی دانش­های کهنی هستند که امروزه متعلق به سرزمین هند است. گفته می­شود این علوم مربوط به آریاییان باستان است که در هند رشد قابل توجهی داشته و تا امروز به خوبی حفظ شده است.
علوم ودایی شامل مجموعه دانش ­هایی در زمینه خودشناسی، هستی شناسی و رسیدن به رهایی و تکامل است که شناخته شده ­ترین و      گسترده ­ترین این علوم، دانش باستانی یوگا است.
در این دانش­ کهن، توجه به بدن انرژی از وظایف روزمره انسان به حساب می ­آید. زیرا که سلامت بدن انرژی موجب سلامت جسم و ارتباطات انسان می­ گردد. همچنین بدن انرژی ابزاری برای رشد و صعود آگاهی انسان به سطوح عالی ­تر است. در واقع پرداختن به انرژی حیاتی (پرانا) و اجرای تکنیک­ های خاص برای دریافت بیشتر آن در یوگا، تاثیرات عجیبی در زندگی ایجاد می­ کند. ژرف اندیشان باستان، با نهایت دقت این کالبد انرژیایی انسان را بررسی کرده و حتی به تصویر کشیده ­اند.
طبق نگرش آن­ها، بدن انرژی از مجراهای انرژی (نادی) و مراکز انرژی (چاکرا) تشکیل گردیده است. در برخی متون کهن، حدود 72000 نادی در بدن انرژی شمارش شده است. همچنین چاکراهای بسیاری وجود دارند ولی معمولا به هفت چاکرای اصلی تاکید بیشتری می­شود. چاکراها، مراکز انرژی هستند که انرژی کیهانی و انرژی فردی را با هم تبادل کرده و انرژی حیاتی را در ابعاد مختلف زندگی مرتعش می­کنند. چاکراها همچنین انرژی را در مجراهای بدن انرژی به جریان می­ اندازند.
حدود 50 سال است که محققین علوم مدرن اقدام به ساخت دستگاه ­هایی برای اندازه­ گیری و به تصویر کشیدن این کالبد ظریف انسان نموده ­اند. امروزه دستگاه ­های پیشرفته­ ای ساخته شده که ارتعاش تابیده شده از انسان را دریافت کرده و بر اساس آن خصوصیات شخصیتی فرد را معین می­کنند. حتی میزان فعالیت چاکراها و سلامت­شان را نیز مشخص می­کنند. البته هنوز راه بسیاری مانده تا تجهیزات مدرن بتوانند دقیقا آن­چه را که خردمندان باستانی دیده و درک کرده ­اند را به نمایش در آورند.
برای درک بهتر بدن انرژی و آموزه­ های خردمندان ودایی می­توانید کارکرد بدن انرژی را با کارکردهای جسم مطابقت دهید. با این تطابق، چاکراها مانند قلب فیزیکی انسان هستند. همانطور که قلب خون حیات بخش را در رگ­ ها جاری می­کند، چاکراها نیز انرژی حیات بخش که پرانا نام دارد را در مجراهای انرژی که نادی نام دارند به جریان می ­اندازد.
هفت چاکرای اصلی در مسیر ستون فقرات قرار دارند که هر کدام ارتعاش مخصوص به خود را داراست. همانطور که در تصویر  می­ بینید، زمخت ترین چاکرا که با جسم فیزیکی بیشترین ارتباط را دارد چاکرای ریشه یا اول است. این چاکرا در ریشه ستون فقرات جای دارد. از طرفی ظریف ­ترین چاکرا در بالای ستون فقرات، روی سر قرار دارد که چاکرای تاج نام دارد. به غیر از این دو چاکرا که در راستای ستون فقرات هستند، پنج چاکرای مابین آن­ها عمود به ستون فقرات بوده و در دو سمت ستون فقرات دهانه­ هایی قیف مانند دارند.
چاکرا واژه­ای سانسکریت به معنای چرخه است. گفته می­شود چاکراها گردابه ­های انرژی هستند که قابلیت دریافت و تابش انرژی را در فرکانس خاصی دارند. هر چاکرایی وظیفه خاصی دارد که تاثیر آن در ابعاد وسیعی از زندگی به چشم می­خورد.
 
همسویی (اصل آموزش ریکی):
دکتر میکائو اوسویی (بنیان­گذار روش ریکی) علاوه بر درمان هموطنان خود، به آموزش روش قدرتمند ریکی پرداخت. هدف عالی او گسترش ریکی و آموزش آن به مردم تمامی کشورها بوده است. یکی از دلایل تاکید ایشان بر آموزش، تجربیات ارزشمندی است که یک کاربر ریکی می ­تواند در این راه به دست آورد.
سال­ ها تجربه درمان هموطنان، اوسویی را بر این باور داشت که انسان ­ها باید خود کانال ریکی شوند و آن را فرا گیرند. زیرا با یادگیری ریکی فقط ناخوشی­ ها برطرف نمی­ شوند، بلکه کیفیت زندگی و نگاه انسان متحول می­شود.
تفاوت بسیار زیادی بین تجربه کسانی که ریکی را فقط از طریق شخص دیگری دریافت می­ کنند و کسانی که آن را یاد می­ گیرند وجود دارد. بدون شک تمامی اساتید و کاربران پیشرفته ریکی این تفاوت را به وضوح درک کرده ­اند.
نحوه آموزش ریکی که اوسویی برای شاگردانش برگزید، تفاوت چشمگیری با روش ­های مشابهی داشت که در ژاپن آن زمان و بیشتر کشورهای دیگر به کار می­ رفت. در واقع نحوه آموزش ریکی اوسویی که بر اساس فرآیند "همسویی" بود، موج جدیدی از سادگی آموزش را در جهان به راه انداخت. امروزه روش­ های بسیاری در دنیا وجود دارند که نحوه آموزش­شان از ریکی الهام گرفته­ شده است. (البته همسویی دادن استاد به شاگرد یک روش چندین هزارساله است که به خصوص یوگی­ ها در هند برای برخی از شاگردان خاص خود استفاده می ­کردند).
اوسویی با ادراک شهودی که در راه ریکی به دست آورده بود، تصمیم گرفت تا هدیه ویژه­ ای را به شاگردانش تقدیم کند. او تصمیم گرفت تا شاگردانش را از طریق فرآیندی به نام "همسویی" با انرژی ریکی متصل کند.
به این ترتیب دیگر نیاز نبود تا شاگردانش در طی سالیان بسیار، تمرین­ های سختی را اجرا کنند و بعد از آن با ریکی هم­موج شوند. اوسویی با دادن همسویی به شاگردانش، در همان جلسات اول، آگاهی و انرژی آن­ها را با انرژی ریکی متصل می­کرد. با دریافت چنین توان ارزشمندی، شاگردان می­توانستند سالیان بعد نیز با دریافت آسان انرژی ریکی، تمرین و رشد کنند.

همسویی
(کانال ریکی شدن)
برای استفاده از انرژی ریکی و اتصال به آن نیاز دارید تا در حضور یک استاد ریکی قرار گرفته و از ایشان همسویی دریافت کنید. این شیوه ­ای است که اوسویی برای آموزش ریکی در نظر گرفت. بنابراین ریکی را نمی ­توان فقط با خواندن کتاب یاد گرفت.
همسویی همان اتفاقی است که برای اوسویی در کوه کوراما افتاد. او به طور طبیعی در اتصالی قدرتمند با انرژی کیهانی قرار گرفت. حال هنگامی که او به شاگردانش همسویی می­داد واسطه ای  می­شد تا بدن انرژی شاگرد در یک وضعیت دریافت قدرتمند قرار گرفته و در اتصال با انرژی ریکی قرار گیرد. در واقع استاد تسهیل­ گر این فرآیند ارزشمند می­شود تا در زمان کوتاهی اتفاق بیافتد.
بدون شک تجربه­ ای ­که اوسویی در کوه کوراما داشت بسیار شگفت و عمیق­تر از تجربه شاگردانی است که تازه به این راه وارد می­شوند. زیرا اوسویی در آن زمان تجربه عمیقی از مراقبه را به دست آورده و به ساتوری رسیده بود. این تجربه به هیچ وجه قابل قیاس با تجربه یک شخص تازه­ کار نیست. اما نکته شگفت این است که نوآموزان ریکی نیز با همان همسویی ابتدایی ریکی، می­توانند به راحتی ریکی را دریافت کرده و انتقال دهند. چیزی که اوسویی نیمی از عمر خود را برای یافتن آن سپری کرد.
اهداف اولیه ریکی:
این اهداف مربوط به تغییرات در سطح بدن انرژی هستند. یعنی به سلامت رساندن چاکراها و پاکسازی مجاری انرژی و در پی آن برطرف شدن ناخوشی ­ها که همگی لازمه یک زندگی سلامت است. انسان برای زندگی کردن همان­قدر که نیاز به جسمی سالم دارد، به بدن انرژی سالم نیز نیاز دارد.
روش ­های انرژی بخشی متعددی در دنیا وجود دارد که اهداف ­شان در سطح بدن انرژی و درمان ناخوشی­ ها خلاصه می­شود. اگر بخواهیم ریکی را در اهداف اولیه آن بررسی کنیم، می­توانیم از تفاوت­ هایش با برخی روش ­های مشابه و امتیازاتش نسبت به آن­ها صحبت کنیم.
تیمار و درمان
در کتاب رهیافت انرژیایی به سلامت، نگرش خوبی به موضوع درمان و تیمار شده است. درمان (Cure) یک نوع جزءنگری و مداخله درمانی در عضوی بیمار است که از طریق شعور انسانی اتفاق می­افتد. اما تیمار (Care) یک نوع کل­ نگری است که مداخله به حساب نمی ­آید بلکه بیشتر توجه و مراقبت است.
بسیاری از روش­های انرژی ­بخشی به "درمان" بدن انرژی می ­پردازند. یعنی شخص با تکیه بر شعور و انرژی انسانی­ اش و با "مداخله" در سیستم انرژی فرد دیگر، می­ خواهد تغییراتی از پیش تعیین شده را در وی ایجاد کند.
اما "ریکی" روندی کاملا متفاوت را برمی­ گزیند. نه به این منظور که     روش ­های دیگر مورد تایید نیستند، موضوع این است که برای مداخله در بدن انرژی باید دانش کاملی از آن داشته باشید. این دانش معمولا در اختیار کسانی است که سال­ ها بَرنِگری کرده و کاملا به سطح انرژی احاطه دارند.
بارها شاهد بودیم که برخی از پرتوجویان، از طریق کتاب­ های موجود در بازار به درمان بدن انرژی دیگران پرداخته و به مشکل برخورده­ اند. اما در ریکی این کار به شعور کیهانی سپرده می­شود. همان شعوری که تمامی هستی را در تعادل و هماهنگی حفظ می­کند. همان شعوری که موجب هضم غذای شما و تکثیر سلول­ های­ بدن­تان می­شود. 
به همین دلیل یکی از امتیازات ریکی این است که نیاز ندارید تا دانش گسترده ­ای از بدن انرژی بدانید. حتی یک کودک هم می ­تواند به سادگی و بدون خطر از ریکی استفاده ­کند و "تیمارگر" بدن انرژی خود باشد.
در ریکی نیز شما مانند کودکی در آغوش انرژی کیهانی قرار گرفته و پذیرای آن می­شوید. ریکی بر کلیت سلامت شما یا فرد دریافت کننده اثر می گذارد. ریکی به ایجاد تعادل در تمامی بدن انرژی، هماهنگی بین چاکراها و پاکسازی مجراها می­پردازد. ریکی ابتدا به سلامت کل بدن انرژی توجه کرده و در خلال آن سلامت اجزاء نیز در نظر گرفته می­شود.
زمانی که یک ناخوشی با ریکی برطرف شود معمولا به جای کلمه درمان از شفا استفاده می­کنند. منظور از شفا یک روند ترمیم طبیعی از طریق شعور کیهانی است که با شعور انسانی هدایت نمی ­شود. البته از آن­جایی که در کشور ما ممکن است کلمه شفا برای برخی از مردم معناهای دیگری را تداعی کند و انتظاراتی غیر واقعی ایجاد کند، در ریکی کمتر از این واژه استفاده  می­ کنیم.
به هر حال اگر بخواهیم اهداف اولیه ریکی را بررسی کنیم می­ توانیم به سلامت چاکراها، رفع انسدادها یا بلوکه­ ها ، تقویت انرژی فردی و به طور کلی تعادل در بدن انرژی اشاره کنیم. این موارد می ­تواند هم بر سیستم ایمنی جسم اثر گذاشته و برخی ناخوشی­ های جسمی را برطرف کند و هم برخی مشکلات ذهنی را رفع کند.

اهداف ژرف ریکی
این اهداف ارزشمند، دلیل برتری خاص ریکی نسبت به روش ­های انرژی بخشی مشابه آن است. اهداف ژرف ریکی کاملا به سطح "معناها" تعلق دارند. هیچ­ چیزی به اندازه بی­ معنایی و یا یک معنای ناکارآمد، نمی­تواند جشنواره زندگی را برای انسان به جهنمی سوزان تبدیل کند. برعکس یک معنای کارآمد، به زندگی انسان لذتی بی وصف و سروری دائمی جاری   می­کند. 
از اهداف ژرف ریکی می­توان به درک معناهای زیر اشاره کرد؛ پیوستگی، سپردن، پذیرش، برکت، کانال بودن همسویی و ...
این اهداف ژرف مباحثی است که در دوره های بالاتر ریکی کاملا درباره اش صحبت خواهد شد.

مراحل آموزش ریکی

 مراحل آموزش ریکی: 

دوره اول: 

در این دوره شما از استاد خود همسویی ریكی را دریافت می­كنید. این همسویی به شما توانایی دریافت و انتقال ریكی را می­دهد و شما را تحت حفاظت­های لازم در برابر انرژی­های غیر طبیعی قرار می­دهد.

تمرین­های این دوره کمک می­کند به:

پاکسازی بدن انرژی و انسدادها.

لمس بدن انرژی خود و دیگران.

تشخیص بلوکه­ های انرژی.

افزایش نیروی حیاتی و سیستم ایمنی بدن.

شارژ کردن مکان­ها با ریکی.

ایجاد آرامش در زندگی.

مراقبه ریکی برای حضور در لحظه حال.

تجربه عشق و سرور کیهانی.

 

دوره دوم:

این همسویی به شما توانایی انتقال ریكی از راه دور را داده و شما را تحت حفاظت­های لازم این بخش قرار می­دهد. انتقال از راه دور به شما امكان می­دهد تا بتوانید برای هر موضوعی از نیروی ریكی بهره بگیرید. این دوره متنوع­ ترین و شاید بتوان گفت جذاب­ترین دوره ریکی است..

به عنوان مثال دوره دوم شامل؛

همسویی با نمادهای ریکی

توانایی انرژی دادن به راه دور

ریکی دادن به هر موضوعی در زندگی

تقویت لایه محافظ

مراقبه تخصصی بر ریکی

جعبه ریکی

ایجاد حلقه گروهی ریکی

جاری کردن ریکی بر روابط، خواسته­ ها و اهداف، مکان­های دور و نزدیک، اشیاء گمشده، گذشته و آینده، عادت­ها، ترس­ها و به طور کل تمامی موضوعات زندگی.

 

دوره سوم:

شامل همسویی قدرتمند دوره سوم و مهارت در پاکسازی­ها است.

همسویی با نماد استادی

 تقویت لایه محافظ بدن انرژی با انگشتان پرانیک

 استفاده از شبکه کریستالی ریکی

 مراقبه­ های تخصصی برای تقویت انرژی دستان

تکنیک هماهنگ­سازی چاکراها و ...

تجربه عموم کاربران ریکی بر این است که همسویی مرحله سوم بسیار قدرتمند­تر و عمیق­تر از مراحل قبلی است. نماد استادی که در این مرحله با آن همسو می­شوید قوی­ترین نمادی است که دکتر اوسویی به شاگردانش ارائه کرده است.

 
دوره چهارم ریکی ( استادی) :

شامل همسویی قدرتمند استادی

 تقویت لایه محافظ

آموزش نحوه همسو کردن دیگران

تئوری­های مهم برای آموزش دادن و ...

اگر شما با علاقه و پشتکار دوره سوم ریکی را پشت سر بگذارید، می­توانید برای دوره استادی درخواست دهید. با گذراندن آزمون و تایید استادتان می­توانید دوره چهارم را بگذرانید. این دوره برای پرتوجویانی است که تمایل دارند روش آسایش­بخش ریکی را به همنوعان خود آموزش دهند.

 

 دوره کارونا ریکی :

بعد از فوت استاد اوسویی (بنیان گذار ریکی) تا به امروز، دوره­ های متنوعی از ریکی توسط اساتید مختلف ارائه شده است. یعنی برخی اساتید ریکی علاوه بر آموزش چهار مرحله ریکی اوسویی، مرحله دیگری که خود بنیان­گذار آن بودند را به پرتوجویان ارائه کردند.

در میان تجربه آموزش­های جدید، دوره کارونا ریکی (Karuna Reiki) متفاوت­ و چشمگیر است.

دوره­ های کارونا ریکی تاثیرات ظریفی در حافظه سلولی و بازتاب­های گذشته می­گذارد. این دوره­ها شامل دو مرحله کارورزی است که در هر کدام با چهار نماد جدید همسو می­شوید.

و یک دوره استادی برای آموزش دادن است.

 
دوره معنادرمانی ریکی:
یکی از دوره های تکمیلی ریکی که مشابه اش را به سختی می توانید پیدا کنید معنادرمانی ریکی است. این روش به توضیح مفاهیم و معناهای نهفته در ریکی می پردازد که می تواند کارکرد ریکی را در زندگی شما بسیار وسیع تر و ظریف تر کند. پیش نیاز این دوره گذراندن ریکی 3 است. در دوره های بالاتر درباره معنادرمانی ریکی خواهید شنید


 
0
سال تجربه آموزش ریکی ما
0
ساعت تجربه آموزش ما
0
بیمارستان در دنیا
0
تعداد برگزاری دوره ریکی ما

چرا ریکی

امروز نام مرکز آموزشی همسو یکی از معتبرترین های ریکی در ایران است.

نتایج و تجربیات حقیقی

نتایج و تجربیات حقیقی

نتایج ریکی در طی صد سال گذشته ثابت کردده که بی خطر ترین روش انرژی بخشی دنیا است و به همین دلیل در بیمارستان های دنیا آموزش داده می شود. همچنین ریکی بدون ادعا، تاثیرات بی نظیری در زندگی و درون فرد گذاشته به طوری که بیشترین مخاطب را در دنیا پیدا کرده است. با ریکی احساس می کنند که شاداب تر، با انرژی مثبت و جذاب تر شده و بسیاری از بیماری ها و یا گره های عاطفی و احساسی شان ترمیم می شود.
ریکی در مرکز همسو

ریکی در مرکز همسو

وقتی شما در مرکز همسو ریکی یاد می گیرید، در واقع دارید چکیده بیش از 17 سال تجربه مداوم آموزش ریکی موسسان این مجموعه را در همان اولین دوره دریافت می کنید. و نکات ظریف و بسیار مهمی را در ابتدا یاد می گیرید که بسیاری از پرتوجویان ریکی در جهان بعد از سال ها تلاش و اشتباه، آن ها را درک می کنند.

ریکی , استاد ریکی , همسویی ریکی
اعتبار جهانی ریکی

اعتبار جهانی ریکی

ریکی امروزه در 800 بیمارستان دنیا مورد استفاده قرار گرفته است. نه تنها به بیماران بلکه به خانواده آنها، کادر درمان و سایر پرسنل آموزش داده میشود. 
ریکی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است.
در دانشگاه های دنیا مثل هاروارد، دانشگاه توکیو، دانشگاه ییل و ... ریکی مورد بررسی قرار گرفته است.
مخاطبین فراوان

مخاطبین فراوان

رای معتبر بودن یک روش باید تعداد مخاطبین آن روش در سرتاسر دنیا نیز مورد بررسی قرا بگیرد. در مورد ریکی کافی است به یک جستجو کوچک بپردازیم. مشاهده میشود که چه تعداد عجیبی از اطلاعات، سایت‌ها، مقالات، استاد‌ها ، شاگرد‌ها و ... در اختیارمان قرار میگیرد.
تعداد مخاطبان روش ریکی با هیچ روش مشابه آن قابل قیاس نیست به طوری که آن را زبان مشترک هزاره سوم می دانند. ریکی تقریبا در اکثر کشورهای دنیا و در بیشتر شهرهای شان آموزش داده می شود.